Michał Jaros prezentuje raport dotyczący stanu komunikacji tramwajowej we Wrocławiu

26.06.2018

– Liczba wypadków i wykolejeń wrocławskich tramwajów systematycznie wzrasta i jest radykalnie większa niż w innych miastach, porównywalnych pod względem liczby mieszkańców. W moim programie „Zielone Światło Dla Wrocławia” proponuję rozwiązania, które mają poprawić jakość podróży oraz podnieść poziom bezpieczeństwa wszystkich korzystających z komunikacji miejskiej – powiedział poseł Michał Jaros na konferencji prasowej, dotyczącej prezentacji raportu odnoszącego się do stanu wrocławskich tramwajów oraz infrastruktury, z której korzystają.

Parlamentarzysta w trakcie konferencji prezentował dane, pokazujące sytuację komunikacji tramwajowej w porównaniu do takich miast jak Kraków, Gdańsk czy Poznań. Wrocław w wielu z tych zestawień zajmował niechlubne pierwsze miejsce. Informacje dotyczyły takich zdarzeń jak wykolejenia lub liczba wypadków komunikacyjnych z udziałem tramwajów.

Kandydat na Prezydenta Wrocławia przedstawił szereg propozycji, mających poprawić trudną sytuację komunikacji tramwajowej we Wrocławiu. Proponował szereg rozwiązań, m.in. zwiększenie nakładów finansowych na transport publiczny we Wrocławiu z 9% do 13% w skali roku. – Poznań, przy porównywalnym taborze tramwajowym tj. 225 tramwajów we Wrocławiu oraz 239 w Poznaniu, wydaje aż 16% budżetu rocznego na transport publiczny. Jest to kwota rzędu ponad 516 mln zł. We Wrocławiu ta kwota wynosi ok. 350 mln zł., Należy ją sukcesywnie zwiększać, wzorem wspomnianego Poznania, do poziomu ok. 500 mln zł rocznie – powiedział parlamentarzysta. Wspomniał również o konieczności zwiększenia częstotliwości inwentaryzacji stanu torowisk oraz odniósł się do kwestii osób zatrudnionych w sektorze transportu miejskiego – Chcę podkreślić, że bardzo doceniam pracę wszystkich osób związanych z transportem publicznym we Wrocławiu – kierowców, motorniczych, osób dbających o tabor oraz wszystkich ludzi, którzy z pasją wykonują swoją pracę w transporcie miejskim. Zwiększenie nakładów finansowych ma ich wesprzeć w tych obowiązkach i przełożyć się na komfort ich pracy oraz przede wszystkim – jakość komunikacji dla wszystkich mieszkańców – zakończył poseł Jaros.

Przejdź do poprzedniego artykułu Poprzedni artykuł

Michał Jaros: Uważam, że zmiana we Wrocławiu jest potrzebna i chcę być kandydatem zmiany z pomysłem

Następny artykuł Przejdź do następnego artykułu

Wschodnia Obwodnica Wrocławia rozwiązaniem korków na południu