Modernizacja przejazdu kolejowego szansą na Wrocław bez korków

W ostatnim czasie otrzymałem list od Prezydenta Wrocławia z prośbą o wsparcie starań mieszkańców oraz władz samorządowych Wrocławia w związku z koncepcją przebudowy przejazdu kolejowego, gdzie ul. Strzegomskiej przecina się z linią kolejową w rejonie Ronda Rotmistrza Pileckiego. Uważam, że jest to słuszna inicjatywa. Rozwiązanie tego problemu z całą pewnością wpłynie na zmniejszenie poziomu zakorkowania miasta. Aktualnie wrocławianki i wrocławianie zmagają się z utrudnieniami na odcinku łączącym centrum miasta z Wrocławskim Portem Lotniczym. Niekorzystnie wpływa to też na  dostępność węzła AOW Wrocław–Lotnisko. Postanowiłem skierować w tej sprawie zapytanie poselskie do Ministra Infrastruktury, w którym pytam o możliwość ponownego przeanalizowania sprawy. – skomentował poseł Michał Jaros.

Konieczność zastąpienia obecnego przejazdu skrzyżowaniem bezkolizyjnym jest niepodważalna. Potwierdzają to zarówno szczegółowe analizy dokonane przez służby miejskie jak i ekspertyza Instytutu Kolejnictwa z Warszawy. Co więcej, modernizacja ta umożliwi budowę torowiska tramwajowego pomiędzy zaprojektowaną już trasą autobusowo-tramwajową od pl. Orląt Lwowskich do Nowego Dworu a osiedlem Muchobór Wielki. Obecnie, inwestycja ta musiała zostać odłożona ze względu na istniejący przejazd, gdyż linia kolejowa jest zelektryzowana.

Wierzę, że sprawa przebudowy tego przejazdu nie została jeszcze ostatecznie przesądzona. Jest to przecież szansa na odkorkowanie zachodniej części Wrocławia. – zakończył parlamentarzysta.