Michał Jaros: Wrocławianie z południowych osiedli czekają na rozwiązanie problemu korków

Wrocławianie z południowych osiedli czekają na rozwiązanie problemu korków.

Mieszkańcy Ołtaszyna, Jagodna czy Partynic tracą czas w zatorach m.in. na ul. Zwycięskiej, oficjalnie najwolniejszej ulicy w Polsce. Aby wrocławianki i wrocławianie z południa mogli pospać chwilę dłużej przed wyjściem do pracy czy szkoły, potrzeba kompleksowych rozwiązań. Żadne z nich nie zadziała bez pozostałych.

Komunikacja we Wrocławiu, a szczególnie na jego południu, nie jest doskonała. Mamy najwolniejszą ulicę w Polsce, ul. Zwycięską, przez którą w ogromnych korkach stoją i tracą czas mieszkańcy m.in. Jagodna czy Partynic. Mamy niedokończoną Wschodnią Obwodnicę Wrocławia. Mamy również osiedla, do których nie ma poprowadzonych linii tramwajowych, w związku z czym aby się z nich wydostać, potrzeba autobusu czy samochodu, który potem stoi w korku. Trzeba to zmienić  – powiedział poseł Michał Jaros w czasie konferencji prasowej dot. propozycji mających poprawić komunikację w południowej części Wrocławia.

Parlamentarzysta przedstawił kilka koniecznych do zrealizowania inwestycji, które upłynnią ruch w mieście i pozwolą wrocławianom na szybsze poruszanie się po stolicy Dolnego Śląska. Wśród tych inwestycji znalazła się Wschodnia Obwodnica Wrocławia na odcinku Żerniki Wrocławskie-Karkonoska. Obwodnica, zdaniem posła, powinna zostać ukończona według pierwotnie planowanej trasy. Jeśli tak się nie stanie, nie ma pewności co do powodzenia tej inwestycji, która jest finansowana przez Unię Europejską. Kolejną inwestycją jest powstanie linii tramwajowych na dwa wrocławskie osiedla, Jagodno oraz Ołtaszyn. Ta ostatnia linia powinna zostać dodatkowo przedłużona do wsi Wysoka, co odbyłoby się we współpracy z gminą Kobierzyce. Poseł zwrócił również uwagę na konieczność przebudowy Autostrady A4. Na odcinku od Kątów Wrocławskich do Karwian autostrada powinna posiadać po 3 pasy ruchu w obu kierunkach, a dodatkowo przebudowany powinien zostać węzeł bielański, który powstawał w czasach zupełnie innego natężenia ruchu samochodowego.

Parlamentarzysta zwrócił również uwagę na konieczność połączenia Wschodniej Obwodnicy Wrocławia z autostradą A4. Jeśli łącznik taki nie powstanie, zakorkowany może zostać węzeł przy ul. Karkonoskiej. Ostatnią inwestycją, na którą zwrócił uwagę poseł, jest udrożnienie wspomnianej już ul. Karkonoskiej. Aby to osiągnąć, dokończone powinny zostać prace związane ze skrzyżowaniem trzech ulic, ul. Karkonoskiej, ul. Zwycięskiej oraz ul. Wyścigowej. Budowa estakad, które będą prowadziły ruch bezkolizyjny, z pewnością przyczyni się do poprawy płynności ruchu w tej części miasta.

Poprawa układu komunikacyjnego na południowych osiedlach Wrocławia jest kwestią pomysłu na zmianę na lepsze. Dokonując nowych inwestycji działamy na rzecz upłynnienia ruchu w tej części miasta, a co się z tym wiąże, poprawiamy komfort życia mieszkańców. Do tego właśnie powinniśmy dążyć – zakończył poseł Jaros.