S-5 na Dolnym Śląsku do końca 2017 roku

Urzędnicy z wrocławskiego oddziału GDDKiA zapewniają, że przed świętami Bożego Narodzenia w roku 2017 niemal pięćdziesięciokilometrowy odcinek trasy S-5 na Dolnym Śląsku będzie gotowy. Prace rozpoczęły się niedawno. Jak wygląda sytuacja na placu budowy? Wybrałem się pod Żmigród, by sprawdzić to osobiście.

Jak widać na videoblogu w tym momencie trwa odhumusowanie trasy, a także prace projektowe, archeologiczne i usuwanie kolizji z innymi sieciami infrastrukturalnymi. Wcześniej zakończono niezbędne prace rozbiórkowe i saperskie.

Co zmieni trasa S-5?

48 km między Wrocławiem a Korzeńskiem to duże odciążenie dla mieszkańców Powiatu Trzebnickiego, ale także wyraźne skrócenie trasy do Poznania. Po zakończeniu inwestycji dojedziemy tam nawet w półtorej godziny. Dalej trasa wiedzie do Bydgoszczy, Grudziądza i – przez autostradę A1 – do Gdańska.

Dwie jezdnie, sześć węzłów, cały szereg obiektów inżynieryjnych i środowiskowych – wszystko to powstanie w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy w systemie “zaprojektuj i buduj”. Wartość inwestycji to około  1,5 mld zł.

Chodzi tu nie tylko o poprawę bezpieczeństwa, komfortu i czasu dojazdu. Nowoczesne drogi zwiększają atrakcyjność inwestycyjną Wrocławia i miejscowości w okolicach przebiegu S-5.

Dolny Śląsk będzie jednym z najlepiej skomunikowanych województw w kraju

W ciągu ostatnich lat powstało na Dolnym Śląsku ok. 150 km nowoczesnych dróg za ponad 6,5 mld zł, w tym:  autostrada A4 Zgorzelec-Krzyżowa, AOW A8, S8 Wrocław-Syców czy obwodnica Tyńca Małego. Zakontraktowano już budowę kolejnych 150 km dróg (w tym 140 to drogi ekspresowe) o łącznej wartości ok 4 mld zł.

Już pod koniec 2017 roku Dolnoślązacy będą mogli komfortowo i bezpiecznie podróżować z Wrocławia do Wielkopolski, a rok później – w 2018 roku drogą ekspresową S3 od Bolkowa aż do Szczecina. Tym samym dolnośląskie będzie jednym z najlepiej skomunikowanych województw w kraju.