Zmiany w ordynacji wyborczej nie mogą stać się „utrwalaczem” władzy PiS

28.11.2017

– Jestem pełen nadziei i optymizmu po demokratycznych wyborach. Katarzyna Lubnauer jest pierwszą szefową partii, która sobie to stanowisko wywalczyła. Tak jak wspomniałem, wygrała w demokratycznych wyborach, wynik na styku jest tego najlepszym przykładem. Szanujemy go – powiedział poseł Michał Jaros w audycji Debata Polityczna na antenie Radia Wrocław, odnosząc się do zmiany na stanowisku przewodniczącego .Nowoczesnej. – Należy rozmawiać ze wszystkimi, aby znaleźć spójną formułę na wyłonienie wspólnego kandydata w wyborach na prezydenta Wrocławia. –

Gośćmi Przemysława Gałeckiego byli też przedstawiciele partii rządzącej, jak również opozycji. Obecni w studiu rozmawiali również o projekcie dolnośląskiej ustawy antysmogowej, która w najbliższych dniach zostanie poruszona na posiedzeniu sejmiku województwa. Rozmawiali również o zapowiedzianych przez obóz rządzący zmiany w ordynacji wyborczej.

– Rząd powinien wstać z kolan i wziąć się realnie za problem smogu. Zaś co do uchwał władz wojewódzkich, uważam, że nie powinny być to tylko przepisy które wyłącznie czegoś nakazują i zabraniają. Niezwykle ważna jest edukacja i uświadamianie mieszkańców, ponieważ problem smogu i zanieczyszczeń to problem każdego z nas – powiedział parlamentarzysta, odnosząc się do problemu smogu na Dolnym Śląsku. – Ja do studia przyjechałem tramwajem, korzystam z komunikacji publicznej na co dzień i do tego zachęcam wszystkich. –

Poseł Jaros odniósł się również do propozycji zmian w ordynacji wyborczej w zbliżających się wyborach samorządowych.

– Na pewno transparentność, zwiększenie udziału mieszkańców to dobry kierunek. Takie działania są prowadzone od lat na różnych polach np. fundusze sołeckie. Ale zmiany w ordynacji wyborczej nie mogą stać się „utrwalaczem” władzy PiS – podsumował.

Przejdź do poprzedniego artykułu Poprzedni artykuł

Michał Jaros publikuje program „Zielone Światło dla Wrocławia”

Następny artykuł Przejdź do następnego artykułu

Metropolia potrzebuje rozwoju transportu aglomeracyjnego