Samorządność i Wrocławski Związek Metropolitalny szansą na rozwój aglomeracji wrocławskiej

12.04.2017

Zależy nam, aby propozycje dla samorządu wypracować wspólnie z mieszkańcami. Wyzwania jakie stoją przed nami to nie tylko pomysły jak skutecznie obronić samorządy przed PiSem, ale również to, jak je poprawiać i usprawniać. Jedną z odpowiedzi jest przygotowany przez Nowoczesną projekt o powołaniu Wrocławskiego Związku Metropolitalnego. Ten projekt to szansa dla milionów mieszkańców na wspólną i skuteczną politykę przestrzenną i komunikacyjną. To 200 mln zł na walkę z korkami w obszarze całej aglomeracji – takimi słowami poseł Michał Jaros opisał pracę nad projektem ustawy o Wrocławskim Związku Metropolitalnym i trwającymi obecnie konsultacjami, prowadzonymi z urzędami, ekspertami i samymi mieszkańcami.

Podczas konferencji prasowej, zorganizowanej we wrocławskiej siedzibie Nowoczesnej, dotyczącej samorządu terytorialnego, oprócz posła Michała Jarosa obecni byli również inni dolnośląscy parlamentarzyści .N, poseł Elżbieta Stępień i poseł Krzysztof Mieszkowski jak również przedstawiciele Nowoczesnej w Radzie Miejskiej Wrocławia, radni Piotr Uhle i Magdalena Razik – Trziszka, prezydent Nowej Soli Wadim Tyszkiewicz oraz członkowie Koła Nowoczesna Wrocław.

Prezydent Tyszkiewicz odniósł się do obecnej roli lokalnej władzy na poziomie jednostek samorządu terytorialnego. – Ostatnim bastionem demokracji i wolności obywatelskiej jest samorząd. Dlatego jako Nowoczesna, we współpracy z innymi partiami, będziemy go bronić jak niepodległości. Warto zwrócić uwagę, że na trwającym Dolnośląskim Kongresie Samorządowym nie pojawił się żaden przedstawiciel partii rządzącej. Samorządowcy są przez obecną władzę lekceważeni.

Swoje działania chcą również realizować członkowie Klubu Radnych Nowoczesna w Radzie Miejskiej Wrocławia. Przedłożyli oni projekt stanowiska, które przedstawia dane Głównego Urzędu Statystycznego, dotyczące przyszłości wrocławskiej aglomeracji. Wg tych szacunków Wrocław będzie odnotowywał dynamiczny proces zwiększania populacji, która może osiągnąć w roku 2050 poziom ponad 630 tysięcy mieszkańców.

– Bez wspólnego planowania przestrzennego i polityki transportowej nie da się zadbać o to, aby wjazdy do miasta się nie korkowały. Apelujemy i upoważniamy Prezydenta Wrocławia do prowadzenia konsultacji na temat treści projektu i zasięgu terytorialnego Wrocławskiego Związku Metropolitalnego  – zakończył przewodniczący Piotr Uhle.

 

Przejdź do poprzedniego artykułu Poprzedni artykuł

Wsparcie posła Michała Jarosa dla Dolnośląskiego Projektu Rekultywacji

Następny artykuł Przejdź do następnego artykułu

Zielone Światło dla Wrocławia - rozwiązanie problemu korków we Wrocławiu