Konferencja prasowa dot. rozwiązań dla tzw. wąskich gardeł Wrocławia – rozwiązania infrastrukturalne dla ul. Grabiszyńskiej/FAT oraz dla ul. Zwycięskiej/Karkonoskiej.

Od wielu miesięcy mówię o rozwiązaniach związanych z ograniczeniem korków we Wrocławiu i warto podkreślić, że kwestia korków, to jest kwestia, która dotyczy każdego z nas, niezależnie od tego czy mieszkamy w centrum, na przedmieściach czy w aglomeracji. Tak też należy podchodzić do problemu rozwiązywania korków, chodzi nie tylko o rozwiązania w ścisłym centrum, trzeba też szukać tych rozwiązań, które ułatwią nam poruszanie się na przedmieściach i w całej aglomeracji wrocławskiej. Zaprezentowałem już rozwiązania dla obszarów aglomeracyjnych, dla ścisłego centrum, dzisiaj czas na rozwiązania dla przedmieść – powiedział poseł Michał Jaros w czasie konferencji prasowej dotyczącej tzw. wąskich gardeł Wrocławia, zorganizowanej przy pl. Jana Pawła II. Parlamentarzysta w czasie konferencji przedstawił wizualizacje skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej, ul. Klecińskiej i Alei Hallera oraz skrzyżowania ul. Zwycięskiej z Aleją Karkonoską.

Wskazane miejsca są jednymi z najwolniejszych we Wrocławiu. Ulica Zwycięska uznawana jest za najwolniejszą ulicę w mieście, regularnie występuje w czołówce najbardziej zakorkowanych ulic w kraju. W okolicy powstały nowe osiedla, kierowcy chcą się również tamtędy dostać do wschodniej i południowej części Wrocławia lub dojechać na Bielany Wrocławskie.

Rozwiązanie dla skrzyżowania ul. Zwycięskiej z Al. Karkonoską zakłada budowę jednopasmowej estakady dla obu kierunków przy skrzyżowaniu ul. Zwycięskiej i Al. Karkonoskiej oraz budowę jednopasmowej estakady przy zbiegu Al. Karkonoskiej i ul. Jeździeckiej, w kierunku ul. Zwycięskiej. Oprócz tego, zakładamy przedłużenie istniejącego pasa ruchu, którym kierujący skręcają w prawo z ul. Zwycięskiej w Al. Karkonoską – stwierdził poseł Michał Jaros.

Skrzyżowanie ul. Grabiszyńskiej z ul. Hallera jest również newralgicznym miejscem, w którym tworzą się codziennie korki, a które nie zostało ujęte przy formułowaniu planów inwestycyjnych dla tzw. Gądowianki. Rozwiązanie zaproponowane przez parlamentarzystę zakłada wybudowanie jednopasmowej estakady dla obu kierunków wzdłuż Alei Hallera oraz wydzielenie prawoskrętu z ul. Grabiszyńskiej w ul. Hallera.

Rozwiązania przeze mnie przedstawione są logiczne, każdy z użytkowników przestrzeni publicznej widzi, że można je wprowadzić. Jeśli chodzi o ul. Zwycięską to ważne tutaj są dwie kwestie, jak chociażby przebudowa węzła bielańskiego, w tej sprawie będę apelował do pani premier Szydło, ale co jeszcze istotne to budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, w której sprawie interweniuję u Marszałka Województwa Dolnośląskiego Cezarego Przybylskiego. To są te miejsca, w których dzisiaj wrocławianie i wrocławianki, ale też mieszkańcy aglomeracji stoją w korkach. Warto te miejsca upłynnić. Warto te wąskie gardła zlikwidować. Warto zaświecić zielone światło w tych miejscach, żeby te czarne punkty w mapie komunikacyjnej Wrocławia zniknęły – zakończył poseł Michał Jaros.

wizualizacja_100x70_1a-1-min wizualizacja_100x70_3b-1-minwizualizacja_100x70_3a-1-min wiz 2wiz 1